Life begins at the end of your comfort zone..

Indonesië

Hi trouwe volgers!

Hier een blog vanuit Indonesië, Bali om precies te zijn. Twee weken geleden heb ik afscheid genomen van het geweldige land Australie. Met veel pijn in mijn hart.. Maargoed het leven gaat door en ik wist dat ik weer een nieuw avontuur ging beleven in Indonesië. Mijn vlucht was vanuit Adelaide en het verliep allemaal soepel. Ik kwam laat in de avond aan in Denpasar, de hoofdstad van Bali. Nadat ik mijn backpack te pakken had liep ik naar buiten. Eenmaal een stap buiten gezet te hebben werd ik overspoeld door schreeuwende mensen. Ze vonden me geweldig en wilde mij maar al te graag naar mijn locatie brengen. Ik had me redelijk goed voorbereid en wist dat je niet iedereen moest vertrouwen, dus was ik opzoek naar een Blue Bird taxi. Dit schijnt het beste taxi bedrijf te zijn. Natuurlijk schreeuwde iedereen dat hij een Blue Bird taxi had en ze kunnen je goed bedriegen met een kaart wat net echt lijkt. Geërgerd dat ik was liep ik chagrijnig van het vliegveld af (met honing aan me reed geloof ik). En godzijdank kwam er een taxi voorbij! Een hele vriendelijke man die rustig vroeg waar ik heen moest. Voor een mooi prijsje heeft hij me netjes naar mijn accommodatie in Legian gebracht. Blij dat ik was!!

De volgende dag rondgelopen en vooral lekker rondgekeken. Bali is totaal anders dan australie, dus ik moest even wennen. Al snel kwam ik erachter dat de mensen super behulpzaam en aardig zijn. Ze kunnen wel super erg zeuren, maar ik denk dat ik hetzelfde zou doen als ik minder geld had. Waar je ook loopt, zit of bent er komen altijd mensen op je af die dingen proberen te verkopen. Zelfs als je langs de straat loopt hoor je meer dan honderd keer de vraag of je transport nodig hebt. "You need transport? Motorbike? Motorbike?" NEE!!!!

Seminyak is een mooi gebied in Bali met veel leuke winkeltjes. Ik kon het dan ook niet laten om wat te kopen Haha! Met een beetje afdingen heb je zo iets leuks voor 4 euro. Na een paar dagen ben ik naar Kuta gegaan. Dit is het toeristiche deel van Bali, maar dat viel allemaal reuze mee toen ik er was. Het is laagseizoen en eigenlijk waren er alleen maar mensen uit Australie. Heerlijk! Ik heb hier een aantal avonden goed gestapt. Ik ben naar een mooie waterval geweest en de bekende Tanah Lot tempel. Ook heb ik mezelf weer uitgedaagd met een surfboard. :) het mooiste strand wat ik gezien heb is Dreamland Beach. Het is er schoner dan alle andere stranden waar ik geweest ben in Bali. Ja mensen geloof me.. Niet alles is zo mooi als wat wij zien op foto's of internet. De zee is heel erg vervuild hier.. Eigenlijk gewoon triest. Lekker de zee in en zwemmen tussen plastic, flessen etc. Het is maar wat je fijn vind! Met een bezoekje aan de Uluru Temple heb ik ook weer genoeg gezien Haha. Van te voren werd gewaarschuwd dat je je tas beter niet kon meenemen, omdat er loslopende apen zijn die soms wel eens wat proberen te stelen. SOMS?! Holie, je was daar totaal niet veilig hahaha. Ik vind apen leuk, maar deze apen ontliep ik liever. Najaa uiteindelijk vond ik ze wel grappig, maar super brutaal! Ze lopen gewoon op mensen af en van achteren staan ze op je slipper. Die proberen ze gewoon te jatten.. Hetzelfde geldt voor mensen met een bril.. Een man stond voor me en een aap sprong van een muur naar hem toe. Pakte zijn bril af en rende weg. Zo waren er nog meer dingen, leuk om te zien maar niet als het bij jezelf gebeurd. :p Over stelen gesproken.. Toen ik in de avond over straat liep probeerden twee mannen mijn mobiel te stelen. Ik was al geërgerd (again) doordat ik de vraag: you need transport? Ondertussen al 500x gehoord had. Ik reageerde gelukkig op tijd en zo snel (met volgens mij een heel boos hoofd) dat ze zo erg schrokken.. Net goed!

Op naar meer het binnenland.. Richting Ubud! Het is hier anders dan in het zuiden, maar onwijs mooi. De cultuur komt hier veel meer bij kijken. Prachtige ricefields gezien. De mensen werken zo hard daar en echt in extreme hitte. Ook werken mensen hier gewoon door, niks pensioen. Respect! Ik heb een koffie/tea plantage bezocht waar uitgelegd werd hoe zij het maakten en uiteindelijk kreeg ik een tasting. Hele aparte smaken, maar niet verkeerd! Het zwembad bij de accommodatie waar ik sliep was niet heel goed. Een ander meisje met blond haar kreeg groen haar van het water.. Ik had daar niet zoveel zin in, dus ben ik er maar niet in gegaan. Acht maart was het Hindu "oud&nieuw" hier wat gevierd werd met een optocht. Indrukwekkend om te zien. Veel mensen hadden grote beelden gemaakt van beesten/mensen en daarmee werd een verhaal verteld. De volgende dag was het Silence Day. Dit houdt in dat mensen niet mogen werken, eten, roken, hardop praten en licht gebruiken etc. Een speciale dag hier in Bali en ook voor mij. Ik kon het hotel niet uit, maar kon wel zitten bij het zwembad :)

De volgende dag ben ik naar monkey forest gegaan. Allemaal kleine aapjes die rondlopen. Eigenlijk had ik er niet zoveel zin meer in na die tempel, maar ik wilde het toch gezien hebben. En ja, ze waren op zich wel schattig haha. Tijd om Bali te verlaten en met de boot naar de Gili eilanden te gaan! Ik keek even tegenop de boottocht, maar ik heb het overleefd! Op Gili trawangan een fiets gehuurd en rondgereden. Ook een ervaring, want er zijn mensen die dus niet kunnen fietsen haha. Verder heb ik gesnorkeld en naast twee grote zeeschildpadden gezwommen. Dat was een mooie ervaring! Onderwijs vind ik natuurlijk erg leuk en daarom heb ik een school bezocht. Interessant om te zien hoe de kinderen daar les krijgen en wat ze wel en niet hebben. De kinderen waren super enthousiast en wilde maar al te graag op de foto. :)

Ik ben een paar dagen geleden weer aangekomen in Bali. Ik zit nu in Candidasa, plaatsje in het oosten. Hier heb ik voor mezelf een luxe hotel geboekt met prachtig zeezicht! Even paar dagen relaxen, genieten van de spa en het eten. Even niemand om me heen en volop genieten in alle rust! Morgen is mijn laatste dag hier en zal ik beginnen aan mijn reis richting Nederland.

xxxxx

Reacties

Reacties

Sofie

Klinkt wederom als een mooi avontuur :) Veel plezier nog je laatste dag en een heel goede terugreis!! Als je tijd hebt als je weer in NL bent moeten we maar snel wat afspreken!
X

Opa

Lieve Lisa,
Je laatste reisverhaal, uit Bali ontvangen. Morgen vlieg je
weer terug naar huis. Nu komt de tijd dat ik een keer naar
al je reisverhalen kan luisteren. Een goede vlucht terug
veel liefs Opa.

Priscilla

Moooi verhaal Lies, hahaha en die apen die je spullen proberen te stelen is wat!!! Je hebt super veeel mee mogen maken in je hele reis!! Aan alles komt een einde helaas..
Een goede reis meiss richting Nederland!! Ik zie je snel geniet nog goed van je laatste dagje!! Xxxx Pris

Madelon en Rene

Gaan je leuke reisverslagen missen!!
Goede thuisreis en tot gauw

Ruud

Het is weer een mooi verhaal, met onverwachte momenten, mooie en minder leuke dingen, maar that's life!
We kijken allemaal uit naar het moment dat je hier weer bent en gaan dan nog een keer gennieten van al je verhalen en avonturen. Een goede terugreis!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active