Life begins at the end of your comfort zone..

So sad to leave..

Hi mates!

Hier weer een blog vanuit het prachtige land Australie! En tevens ook mijn aller laatste. 11 februari ben ik van Nieuw Zeeland terug gevlogen naar Australie. Ik had hele leuke mensen ontmoet wat het jammer maakte om weg te gaan, maar ik keek er weer naar uit om terug te gaan naar australie. Dit is toch wel mijn favoriete land tot nu toe. En daar stapte ik het vliegtuig in.. Op naar Sydney! Ik heb een goede vlucht gehad en kwam in de avond aan in Sydney. Mijn grote vriend de backpack kwam al snel via de loopband naar me toe. Hoppa! Snel ervandoor en opzoek naar mijn trein. Moet je je voorstellen.. Je loopt bepakt en al met al je spullen door de aankomsthal van het vliegveld, je loopt door een lange rij mensen die allemaal met bloemen/spandoeken etc. aan het wachten zijn op mensen die terug komen. Ja, dan voel je je best alleen.. Even een momentje dat ik mij echt eenzaam voelde. Niemand keek op of om naar me.. Gelukkig was dat gevoel weer helemaal verdwenen toen ik met de trein in het centrum van Sydney aan kwam! Heerlijk om weer "thuis" te zijn. Snel gelopen naar mijn vertrouwde hostel waar ik altijd verblijf. En de mensen die ik in de maanden oktober&december had ontmoet zaten er nog steeds! Leuk om weer oude bekende te zien. Ik had een toffe kamer met twee jongens uit Wales en een uit België. Nadat ik mijn spullen gedumpt had ben ik heerlijk nog een cola wezen drinken bij een cafeetje. Prima!

Ik ben een week in Sydney gebleven. Wat rondgelopen door de stad, gerelaxt in het park/op het strand en een paar mensen bezocht. Het was zo fijn om Laura, Braziliaans meisje die ik van de Engelse cursus ken, weer te zien! We hebben goed bij kunnen praten. Ook ben ik een avond teruggegaan naar Susan, vrouw uit de Filliphijnen, waar ik even bij gewoond heb in het begin van mijn reis. Gezellig gegeten. Gek om weer terug te komen.. Ook was Giverny met haar vriendin in Sydney en zijn we met de auto een dag weggeweest. Hier hebben we wilde Kangaroos gespot. Ik vind die beesten echt geweldig!

Valentijnsdag.. even een moment dat ik ging nadenken over alles. Er is veel gebeurd in de tussentijd. Zoals sommige van jullie al weten is mijn relatie uit gegaan. Als je dan allemaal geweldige koppels door de stad ziet lopen is dat even moeilijk.. Toch werd ik wat vrolijker in de middag nadat ik een bericht kreeg van de Finse jongen die ik in December (op straat) heb ontmoet met de vraag of ik mee uiteten wilde in de avond. We hebben altijd nog contact gehouden met elkaar sinds ik Sydney heb verlaten en hij vroeg of ik nog naar Sydney kwam terwijl ik in Nieuw Zeeland was. Nee.. dat was niet het plan.. maar aangezien ik graag terug wilde heb ik om die reden dus mijn vlucht naar Sydney om geboekt (oké, en een beetje voor hem). En aangezien ik nu weer eenzaam en alleen ben zijn we heerlijk uiteten geweest! In Sydney wordt Valentijnsdag groot gevierd. De stad is versierd met decoratie en overal zijn harten te vinden. Vooral in de "dure" wijk Darling Harbour was het prachtig en hebben we heerlijk genoten! Een driegangenmenu is toch wel genieten al je backpackersfood gewend bent al die maanden lang. Na een week was het dan zo ver.. Afscheid nemen voor de zoveelste keer. Maar dit keer was het extra moeilijk, omdat ik wist dat dit de laatste keer zou zijn. Ik ben volgens mij nog nooit zo emotioneel geweest want ik was zeker een paar dagen daarna zo verdrietig en voelde me gewoon hard gezegd: kut. Hij heeft me beloofd om me op te zoeken in Nederland als hij Australie verlaat. Dit zal pas in december zijn, want dan moet hij het land uit omdat hij hier dan twee jaar gewoond hebt en geen sponsoring krijgt waarschijnlijk van zijn werk. We proberen in contact te blijven en we zien alles met de tijd wel! Na Sydney ben ik doorgegaan naar Melbourne voor de tweede keer. Daar heb ik niet heel veel gedaan en vooral veel nagedacht over alles. Gelukkig kende ik hier ook nog wat mensen wat dus wel gezellig was.

Na twee dagen Melbourne ging ik dan eindelijk mijn reis verder voortzetten naar het zuiden van Australie. Via de beroemde (een van de mooiste wegen van de wereld) Great Ocean Road ben ik naar Adelaide gegaan. Ik heb hier drie dagen over gedaan en het was geweldig! Ik was met drie Engelse en twee Chinese meiden. We hebben veel gezien en het weer was prachtig wat de uitzichten nog extra mooi maakten. Ook hebben we gewandeld in de Grampians. Een nationaal park wat ook weer heel mooi was. Zonsondergang bekeken en dat was tot nu toe de mooiste die ik ooit gezien heb. Eenmaal aangekomen in Adelaide en mijn hostel gevonden te hebben (die super slecht bekend staat) was ik gelijk maar mijn bed in gedoken. Het hostel is niet heel tof, schoon whatever maar ik heb leuke mensen ontmoet. Ik slaap met Italianen en Engelsen op een ijskoude kamer en onder mij snurkt en stinkt een oude man. Dit voor een week lang. Gelukkig ben ik ondertussen al aan van alles gewend dus maakt het me helemaal niks uit als ik maar een bed heb. Adelaide is een leuk klein stadje met oude gebouwen. Een mooie stad met een klein centrum waar livebandjes optreden. Nu kom ik net terug van Kangaroos Island. Hier ben ik twee dagen naartoe geweest. Een eiland met bijna alleen maar wildlife. Een mooi eiland met wilde dieren die goed beschermd worden. Onder andere de zeehonden. Wat een leuke beesten zijn dat zeg! Zoooooo cute. De avond/nacht heb ik doorgebracht op een aardappel farm in the middle of nowhere. Heerlijk in de natuur bij het kampvuur gezeten met de mensen die daar werken. Muziek, drankje en verhalen uitwisselen, dat is toch een heerlijke avond!

Nu zit ik weer in mijn hostel in Adelaide en over vier dagen ga ik Australie verlaten. Op naar Bali waar ik heel erg naar uit kijk. Ik ben dit voor mezelf nu goed aan het voorbereiden, want het transport is daar toch even anders. Plus dat ik al te horen heb gekregen dat de mensen in het binnenland van Bali amper Engels spreken (alleen op de toeristische plekken schijnen ze Engels te praten) en aangezien ik ook van plan ben om naar het "echte" bali te gaan ben ik wat Indonesische woorden aan het leren. :) Ik wil dolgraag daar weer gaan surfen en een lokale school bezoeken. Ik heb er in ieder geval zin in en mijn volgende blog zal dan ook vanuit Bali zijn!

Love you all!

Kisses from South Australia

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active