Life begins at the end of your comfort zone..

Dipje, doorgaan en knallen!

Kia ora!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog geschreven heb. Dit komt doordat ik vaak in de middle of nowhere zit en geen bereik of WiFi heb. Maar op dit moment heb ik 24 uur WiFi dus kan ik jullie weer even mooi op de hoogte houden van mijn ervaringen. Ik heb namelijk weer genoeg gezien en meegemaakt deze weken.

Na het surfplaatsje Raglan ben ik samen met Nicolette naar Mourea gegaan. Hier verbleven we bij een Maori familie. We leerden hier veel van de Maori cultuur, vooral de dans die ze doen. Het is een best enge/agressieve dans om te zien. Maar erg indrukwekkend. Het was een gezellige avond, maar de nacht was een tegenvaller. Met ruim 35 mensen in een grote zaal met matrassen op de grond liggen. Gezellig met z'n allen bij elkaar, wat een samenhorigheid. Ik heb deze nacht dan ook geen oog dichtgedaan en om 6 uur ging de wekker alweer om door te gaan naar Rotorua. Ik voelde me echt helemaal kapot, zo moe was ik. In de ochtend zijn we gelijk naar de Movieset geweest van Hobbiton. Hier zijn de films van de Hobbit en Lord of The Rings opgenomen. Ik heb de films niet allemaal gezien (ja I know, dat kan eigenlijk niet) dus ik herkende niet heel veel dingen. Maar het was leuk om te zien en nu heb ik een goede reden om de films te gaan bekijken. :p In de middag aangekomen in Rotorua. Dit plaatsje staat bekend om de geur, het stinkt hier namelijk enorm. Veel geizers en hotwater bronnen. Nicolette en ik zijn opzoek gegaan naar een hostel. Beide een ander hostel geboekt en vanaf hier zijn we gesplitst. Afscheid genomen van elkaar en we zien elkaar weer in Nederland! We hebben hele leuke dagen gehad, veel gelachen en meegemaakt zowel in Australië als in Nieuw Zeeland. Tijd om alleen verder te gaan!

In mijn hostel in Rotorua ben ik Dominique tegen gekomen. Een meisje die ik voordat ik ging reizen in NL heb gesproken via Facebook. We wisten niet van elkaar dat we hier waren en ik checkte in, liep mijn kamer in, en hoppa zelfde kamer als Dominique! Super grappig (toeval bestaat wel of niet?) dat we elkaar nu in het echt hebben ontmoet en we zijn gezellig gelijk samen door het park rondgelopen, langs de thermen en in de avond hebben we sushi gegeten. Ik was echt zo gesloopt van alle dagen en nachten dat ik amper geslapen heb dat ik deze avond echt in coma lag. Dit bleek wel de volgende ochtend want midden in de nacht schijnen er dronken mensen binnen gekomen te zijn, geschreeuwd te hebben etc. Er sliep ook echt een creepy joch onder me die een van hun was, maar uiteindelijk de hele nacht niet op de kamer heeft geslapen. Dit heb ik allemaal mooi gemist. :) De volgende dag het dorp even in gegaan en gerelaxed in de tuinen samen met Dominique en een engels meisje. Deze dagen had ik nog steeds even mijn dipje. Maar wist dat het vast en zeker weer snel leuk zou worden en mij beter zou gaan voelen.

En ja dit klopt! Ik heb het helemaal weer naar mijn zin. Na een paar goede nachten slapen (dat doet een mens echt goed) en ik heb een nieuwe groep mensen ontmoet waar het erg mee klikt. Ik heb Rotorua verlaten en ben naar Lake Aniwhenua gegaan. Ik verbleef daar in een Lakefront lodge. Een super accomodatie met heerlijk eten, maar het weer was slecht waardoor we niks konden doen. De volgende dag doorgegaan naar het plaatsje Whakahoro om weg te gaan van de regen. Tijdens deze reis een stop gemaakt in Taupo. Hier zou ik gaan skydiven, maar dit weed gecanceld vanwege het weer. Erg jammer, want ik had me mentaal erop voorbereid! Whakahoro is een super mooie plek In the middle of nowhere. Ik verbleef op een farm en heb daar dan ook heerlijk paardgereden! Wat heb ik dat gemist zeg. De rit was echt geweldig. Wat een mooie natuur is hier. De eerste avond hebben we met de mensen die er waren een eigen party gemaakt. Wat een gezellige avond was dit en we zijn een erg close groep geworden. Ik heb me erg vermaakt op deze farm en dat er veel dieren waren deed me ook even goed!

Het was tijd om na Whakahoro naar het National Park te gaan. Ik wilde namelijk heel graag de bekende Tongariro Alphine Crossing doen. Dit is een van de mooiste hikes van de wereld. Er zijn veel regels voor deze Hike. Zodra het weer slecht is of net te hard waait mag niemand deze wandeling gaan doen omdat het dan te gevaarlijk is. Ook wordt je helemaal gecontroleerd op je kleding, spullen en water wat je mee hebt. Nadat ik was goedgekeurd ging ik dan samen met wat mensen waar ik mee reis. We kunnen dit! De crossing gaat over drie werkende vulkanen. Het is een hike van 19,4km en je doet er gemiddeld 7 uur over. Je komt langs prachtige lakes en een krater. En het was inderdaad prachtig! Ook het weer was goed, daar hadden we echt geluk mee! De hike was pittig... Sommige delen waren zo steil omhoog dat je echt letterlijk moest kruipen om omhoog te komen. Bij een deel was zelfs een ketting gemaakt om je omhoog te trekken Haha. Ook ging het weer net zo steil naar beneden. Echt levensgevaarlijk. Letterlijk glijdend, skiënd of surfend naar beneden. Zo zag het eruit tenminste Haha. Uiteindelijk de hike overleefd en het was echt prachtig! Het mooiste wat ik tot nu toe gedaan heb In NZ!

Voor nu wil ik deze blog afsluiten. De volgende zal ik zo snel mogelijk plaatsen, want ik heb nog veel meer meegemaakt. Maar dat voor later, want ik ga eerst een goede nacht maken (hopelijk).

Kisses! <3

Reacties

Reacties

Sofie

Mooi verhaal weer, leuk dat je weer WiFi hebt, misschien kunnen we even skypen binnenkort? Stuur maar een appje als het jou uitkomt!
Super vet dat je bij de filmset van LOTR en Hobbit bent geweest, wil ik ook graag een keer naartoe! Wel snel al die films kijken als je weer in NL bent jij! ;-)
Leuk dat je bij zo'n farm bent geweest, klinkt inderdaad als een mooie ervaring zo in de natuur en tussen de dieren.
Petje af voor de hike die je hebt gemaakt, ik weet niet of ik dat zou kunnen/willen!

Hopelijk tot snel via Skype!
X Sofie

Oma/Opa.

Kia Ora,
Wat gaat het weer geweldig na dat dipje.
Daar zijn wij heel blij om.
Van Opa een tablet gekregenduskan ik alles
wat je schrijft opzoeken.
Vooral de Maori cultuur heel inteteressant.
Eigenlijk vind ik alles watje schrijft super!
ook de crossing over de werkende vulkanen.
Wat een belevenis. Lieve Lisa tot devolgende Boc.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active