Life begins at the end of your comfort zone..

Welcome in New Zealand

Kia ora!

Dit wordt gebruikt als welkomst- en afscheidsgroet. Hier dan mijn eerste blog vanuit Nieuw Zeeland. Ik ben namelijk na een wat mindere week in Melbourne, 4 januari naar Nieuw Zeeland gevlogen. Auckland om precies te zijn. Met een overstap op Sydney Airport kwam ik laat in de avond aan in Auckland. Gelukkig kon ik nog de bus pakken richting mijn hostel. Om half 2 in de nacht ingecheckt.. en op naar mijn kamer. Wat een ellende zeg.. in het pikke donker deed ik de deur open en probeerde erachter te komen welk bed nog vrij was. Uiteraard sliepen mijn kamergenoten al en alle Backpacks stonden in het looppad waardoor ik bijna mijn nek brak! Geïrriteerd loop ik de kamer weer uit en besluit ik me maar op de gang om te kleden en klaar te maken voor de nacht. Eenmaal terug in de kamer wilde ik snel mijn bed in gaan, maar de trap was verdwenen om in het bovenbed te komen. Na die gevonden te hebben en ik bijna geïnstalleerd was kwam ik erachter dat mijn kussen weg was. Dan maar geen kussen! De volgende ochtend hoopte ik dat mijn dag goed begon, maar helaas. Na het ontbijt kwam ik erachter dat mijn oplader van mijn telefoon en wereldstekker gestolen waren. Heel vervelend. Het heeft me 65 dollar gekost om het weer aan te schaffen, maar ik heb nu wel een Australische telefoonoplader (Beetje jammer dat ik er in NL straks niks aan heb).

De eerste paar dagen heb ik doorgebracht in Auckland zelf. Het is een prima stadje met mooie parken. Verder is er niet heel veel te doen. Ohja, ik en Nicolette hebben besloten om het eerste stuk van Nieuw Zeeland samen te gaan reizen. De eerste twaalf dagen en daarna splitsen we weer. We zijn ook naar een Art Gallery geweest, maar dat is beide niet echt ons ding. Na Auckland zijn we naar Paihia gegaan, oftewel the Bay of islands. Hier hadden we een heel net hostel met een goede douche! Heel fijn! Gelijk maar even WiFi gekocht (wat super duur is) Maarja we blijven hier vijf dagen. De omgeving was prachtig! Na een goede nacht slapen gingen we de volgende dag naar Cape Reinga. Dit is bijna het noordelijkste punt. Helaas was het super slecht weer, mistig, regen en een harde wind waardoor we niet veel konden zien van de lighthouse en de omgeving. Ook hebben we het sandboarden maar overgeslagen in de stromende regen. (Een paar diehards deden het wel) De rest van de dagen hebben we in Paihia doorgebracht. Een klein dorpje waar je niet veel kan doen. Nieuw Zeeland staat echt bekend om het wandelen en watersport activiteiten. Dus we hebben maar gewandeld en zijn een dag met de Ferry naar Russel (eiland) geweest. Wat gerelaxt en een saai museum bezocht waarvan we geen idee hebben waar het over ging Haha. Iets met de geschiedenis en boeken kaften.. Ook hebben we een dag 17km gelopen, dus we voelden ons erg sportief.

Na vijf goede nachten slapen was het tijd om weer terug te gaan naar Auckland. Daar kwamen we om half zeven in de avond aan en wij waren vergeten om een hostel te regelen. Dus dan maar opzoek en nog even wat fiksen. Bij het eerste hostel konden we al terecht, dus helemaal prima! Lekker ons bed ingegaan en de volgende dag ging de wekker om 6 uur om richting Raglan te gaan.

Onze accommodatie was een eco lodge, net buiten het plaatsje Raglan. Helemaal in The middle of nowhere. Geen supermarkt, geen WiFi en geen bereik. Wel lekker rustig en we zitten in een prachtige omgeving! We hadden wel al wat voedsel meegenomen van te voren dus daar moesten we het mee doen twee dagen. Ik en Nicolette sliepen met een ander Nederlands en Duits meisje op de kamer. Tot we erachter kwamen dat de deur niet meer open kon (het slot met cijfercode deed het niet). We moesten verhuizen van kamer en kwamen terecht bij een Duits meisje en een oude Tsjechische man van zeker in de 60. Hij was nogal vaag en helaas hebben we de hele nacht van zijn oorverdovende gesnurk mogen genieten. Ik heb voor het eerst mijn oordopjes gepakt, maar dit hielp niks. Raglan staat bekend als het surf plaatsje in Nieuw Zeeland. Er lopen hier ook surf dudes rond en verder wat alternatieve natuur freaks.

We wilden graag naar de Bridal Veil Falls gaan, maar dit was nog best ver van de lodge. En aangezien je geen kant op kan zonder een auto is het wat lastig om dingen te ondernemen. Terwijl we aan het ontbijten waren hoorde we dat er een man met zijn vijf jarige zoontje er ook heen gingen en we konden met hem meerijden. Super aardig! Hij had een been en een prothese dus nam hij zijn Segway ook mee achter in zijn aanhanger van zijn auto. Respect voor wat hij allemaal kon! De waterval was prachtig! De man zette ons af in het dorpje Raglan waar we even gebruik konden maken van de openbare WiFi. Na een paar winkeltjes hebben we het dorpje alweer gezien en moesten we aan onze weg terug naar de lodge beginnen. Tijd om te liften! Even dachten we dat we nooit weg kwamen, maar gelukkig stopte er een man met een busje en bracht ons naar de lodge. Hij zette ons af voor de deur wat super aardig was! Dus hoefden we gelukkig de berg niet op te lopen Haha.

Eind van de middag dachten we nog "even" een looptrack te doen van een uur vanuit onze lodge. Helaas viel dit een beetje tegen. 30 minuten super steil omhoog en we hebben wel zeker om de vijf minuten pauze gehouden en water gedronken. Mygod, onze conditie is slecht!!! We werden niet beloond met een uitzicht, maar mochten daarna 30 minuten net zo steil naar beneden lopen. Een kleiig pad, wat eigenlijk geen pad te noemen is. Super glad, door de struiken, over takken en omgevallen bomen. In ieder geval niet saai! Na veel bijna uitglijd ervaringen en g*dverdommes hebben we deze wandeling in de hitte overleefd! We waren letterlijk gesloopt van deze dag en lagen al vanaf half 8 op bed te chillen. In de avond wilde we wat uit de automaat halen (ja er is hier nog wel een snoepautomaat gelukkig). Terwijl ik mijn koekje eruit wilde halen stond Nicolette te hopen dat hij vast bleef hangen. Dat gebeurde uiteraard niet, maar toen zij haar snoepje eruit haalde bleef hij hangen. We kwamen niet bij van het lachen.. KARMA! Na geld bij de receptie gehaald te hebben een tweede poging.. Mislukt. Terug naar de receptie voor weer drie dollar. Geweldig. Toch nog gelachen vandaag Haha.

Sweet ass is trouwens het tweede veelvoorkomende woord. Dit wordt vaak gebruikt in de plaats van goed, of oké, of cool. ;)

Ik vermaak me nog steeds prima hier aan de andere kant van de wereld, maar ik merk nu wel dat af en toe mijn energie een beetje op is.. Backpacken is best vermoeiend. Elke dag is anders en je weet nooit wat je kan verwachten. Elke dag ontmoet ik andere mensen en ik slaap elke keer in een ander bed. Een goede nachtrust heb je eigenlijk nooit want er is altijd wel iets. Elke dag weer kijken waar je heen gaat en de weg proberen te vinden in elke plaats. Elke dag ruiken aan de verschillende kledingstukken om te bepalen of je dat ene shirt nog wel aan kan etc. En in elk hostel opzoek naar een stopcontact (zittend in de gang bijvoorbeeld) voor de technische apparaten van tegenwoordig. Maar alle mooie dingen die ik meemaak maken alles weer goed! Ik heb super mensen ontmoet en heb veel nieuwe inzichten gekregen mede dankzij hun! Ik hou van reizen en de tijd vliegt voorbij!

Kusjes van mij! Xxxxx

Reacties

Reacties

yvonne

weer een prachtig verhaal, Ook de foto's die ik al gezien heb zijn zijn mooi, Wat een prachtige natuur. Geniet er van wij genieten mee. Kus

Ruud

Een goed begin in New Zealand?
Soms valt het mee en soms valt het tegen. Ik wordt steeds een beetje meer jaloers, wat een avontuur! En je kunt je belevenissen zo leuk verwoorden, prettig te lezen en met humor geschreven, heel mooi dat je ons op deze manier op de hoogte houdt.
New Zealand lijkt me een prachtig land en ik weet bijna zeker dat je nog veel meer moois gaat zien. Geniet er nog maar van en blijf goed op jezelf passen.
Liefs, Ruud

Oma/Opa.

Kia ora Lisa,
Het is niet altijd rozengeur en manenschijn. Je hebt al
veel gezien en ondervonden. Af en toe een dipje is heel
normaal. Geniet volop van al het moois in Nieuw Zeeland.
Liefs Oma en Opa.

Madelon

Hoi, Lisa . Je avontuur zit er nog lang niet op,je hebt ondertussen veel meegemaakt en mooie foto's gemaakt! Je geniet elke dag en denk dan wat komt er nu weer op mijn pad dat is juist het mooie van het reizen! Nieuw zeeland stond ook op ons lijstje maar wij vonden het erg lang vliegen, dus wij genieten nu op deze manier en jij geeft een mooi sight-seeing weg, toch!!! Lisa heel veel plezier en geniet!!! Liefs vanuit Brabant van René en Madelon doei!!!!

Priscilla

Heeey Lies!!????

Super leukk om je verhaal te lezen.
Ik geloof het best dat backpacken erg vermoeiend is vooral door alle indrukken en mooie dingen die je allemaal ziet.
Ik ben stiekem wel jaloers hoor haha
Ik mis je wel meis.

Nog heel veel plezier en doe voorzichtig!
Ik zie je snel!!

xxxxxx Priscilla

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active