Life begins at the end of your comfort zone..

New Year in Melbourne

Hi mates!

27 december ben ik met de nachtbus van Sydney naar Melbourne gegaan. Na ruim elf uur in een koude bus gezeten te hebben kwam ik half 7 in de ochtend aan in Melbourne. Na 25 minuten gelopen te hebben (met al mijn spullen) en 7 uur gewacht te hebben kon ik dan eindelijk inchecken in mijn hostel. Een prachtig hostel met een ruime kamer. Ik sliep met twaalf mensen en het was in ieder geval niet saai in mijn kamer. Details bespaar ik jullie. Vanaf dag 2 ben ik in contact gekomen met Renske, meisje uit NL, en met haar ben ik samen met Thijs, jongen uit NL, naar de botanische tuinen geweest. We hebben hier wat rond gelopen, de straten met graffiti bezocht en gezellig een drankje gedaan en wat gegeten. De dag later kwam Nicolette, waar ik veel mee om ging in Sydney, ook naar Melbourne. Gelukkig maar, want ik had totaal geen klik met de stad Melbourne. Veel mensen vinden het hier geweldig, maar ik vond het zwaar tegenvallen. Doe mij maar Sydney! Ik bleef hier een week en de dagen heb ik doorgebracht met Nicolette. Veel boeiends hebben we niet gedaan. Wat rondgelopen, geluncht, strandje meegepakt en vooral gerelaxt. Ook waren er nog twee andere meiden Joyce en Lieke die we kenden van het begin van de reis in Sydney. Het was echt dat er bekende mensen waren anders had ik uit wanhoop denk ik een ticket naar Sydney geboekt Haha. Daar kwam ook nog eens bij dat ik me ziekjes voelde de gehele week en ik had een groep van 6 Australische gasten in mijn kamer die vanaf vijf uur al aan het indrinken waren en midden in de nacht thuis kwamen met veel lawaai. Het is trouwens een lekkere zeikblog aan het worden, dus verder lezen is je eigen keuze. ;)

Ik wilde heel graag de Great Ocean Road doen (een van de mooiste en bekende wegen van de wereld) maar er was/is een hele grote bosbrand actief dus ik heb besloten om dit niet te gaan doen.

Oud & Nieuw vierde ik in Melbourne! Alle feesten kosten super veel geld en dat had ik er echt niet voor over. Ik ben met wat meiden naar het Federation Square geweest. Daar speelden de hele avond wat bandjes. Eigenlijk was het meer een reggae avond, wat ik best oké vond. Ik was zowat de enige blonde hier op het plein.. Stonden we dan hoor tussen allemaal Indiërs en Afrikanen. Melbourne is een hele multiculturele stad en dat was goed te merken. (Alle Europeanen waren blijkbaar op de feesten) Australië is ook super streng met alcohol en dit kon je dan ook nergens kopen. We hebben heerlijk gestaan met onze waterflesjes Haha. (En nee, ook geen oliebollen of appelflappen) Toch zijn we gezellig het nieuwe jaar in gegaan! Vuurwerk wordt hier op een gezamenlijke plaats afgestoken en dat werd mooi gedaan van de hoge gebouwen van Melbourne. We zijn kort daarna terug gegaan naar het hostel, maar het was een grote chaos op straat. Op elke hoek van de straat stond politie en er werd omgeroepen dat mensen rustig moesten blijven lopen.

Today is the first blank page of a 365 page book.

Happy New Year from Melbourne!

2015 was a beautiful year. I finished my study education & knowledge management in the land based sector and started traveling Australia! I love the new people that I have met, you're all amazing!

2016 I hope it will be a better year with more travel and amazing experiences. More life lessons, more fun, more love and more happiness.

Het is super om het jaar af te sluiten en een nieuw jaar te beginnen in Australië. 4 januari ben ik naar Nieuw Zeeland gevlogen richting Auckland! Ik zal nu een tijdje rondreizen door het prachtige landschap van Nieuw Zeeland!

Kusjes!

Reacties

Reacties

Sofie

Hee,

Tijdje niks van me laten horen, druk met Stoas je kent jet wel :p wees blij dat je er van af bent haha. Deze week en volgende week tentamens en deadline. Dus ik leef als kluizenaar op het moment, ook leuk!

Jammer dat Melbourne tegenviel, maar nieuw zeeland zal het vast ruimschoots goedmaken! Heel erg benieuwd hoe je het daar gaat hebben.
Nog een gelukkig nieuwjaar gewenst (mag dat nog?)
En heel veel plezier verder!

Groetjes uit een koud en regenachtig Wageningen

Xx Sofie

Oma/Opa

Hi Lisa,
Happy New Year van ons uit Duiven. Australië ligt nu
achter je en ben je nu al 6 dagen in Nieuw-Zeeland.
Ook daar ga je weer van alles beleven en andere mensen
ontmoeten. Maar Sydney de stad waarvan je bent gaan
houden zal altijd op je netvlies blijven staan. Wij kijken
met veel spanning uit naar je volgende blog. Hoop dat
je je weer fit voelt. Heel veel liefs van Opa en Oma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active