Life begins at the end of your comfort zone..

Back in Sydney, Christmas 2015

Hi people!

22 december was het dan zo ver. Ik ben weer terug in mijn favoriete stad Sydney! In de stromende regen kwam ik aan (fijn welkom) en begon ik de wandeling met mijn (nu overvolle) backpack naar het appartement van mijn vriendin. Laura, Braziliaans, woont met haar man voor drie jaar in Sydney. Ik heb haar leren kennen op de taalcursus die ik in oktober gevolgd heb en sindsdien zijn we vriendinnen geworden. Ik mocht twee nachten bij haar doorbrengen for free. Super! Want tijdens de kerstdagen is het super duur hier... (lees extreem maar dan ook extreem duur!) Ze heeft een prachtig appartement en ik had mijn eigen kamer. Genieten! We hebben twee leuke dagen gehad. Eigenlijk gewoon genoten van het luxe dure leven hier in Sydney. Het is heel normaal om buiten de deur te eten hier, ook breakfast. Banana bread is trouwens heerlijk en vrij bekend hier! De laatste avond zijn we uiteten geweest in harbour, prachtige wijk van Sydney.

De 24e, de dag dat kerst wordt gevierd. Ik vier het in NL altijd de 25e & 26e maar hier vieren ze het echt 24e in de avond. Ik kreeg een bericht van Geertruida, NL vrouw die ik had ontmoet op de tour naar Whitsundays in Airlie Beach, dat zij ook in Sydney was en dat ze het leuk leek om samen te gaan lunchen. Dat hebben we dan ook gezellig gedaan! Heerlijk gegeten en toen nog even door de stad gelopen. Er was veel gezelligheid in de stad met straatartiesten. Terwijl ik aan het kijken en luisteren was kwam er iemand naar me toe en ben ik in contact gekomen met een Finse jongen. Ik moest deze dag ook inchecken bij mijn hostel in Sydney, omdat de familie van Laura over kwam en in haar appartement verbleven. Ik had een top kamer in het hostel met gezellige boys (ja weer een jongenskamer, gewoon toeval..) uit Duitsland, Engeland en Brazilië. Ik ben alleen niet echt veel daar geweest aangezien ik drukke kerstdagen had. In de avond heb ik dus kerst gevierd bij Laura en haar familie en nog wat vrienden die erbij waren gekomen. Het was een hele gezellige avond! Heerlijk eten en gewoon een mooie ervaring om kerst mee te maken met Brazilianen. Het is toch heel anders dan ik het normaal vier in NL. Midden in de nacht naar huis gegaan (naja hostel) en heerlijk wezen slapen. Volgende dag, eerste kerstdag, de dag rustig opgestart en in de avond met een vriend uit Italië hapje wezen eten en gewoon gerelaxed. De 26e, wat bij ons tweede kerstdag is is hier in Australië boxing day. Mygod. Mijn advies is.. ga je huis niet uit haha. Wat een chaos is het deze dag in de stad. Mega mega mega veel mensen, rijen om winkels in te gaan en het is gewoon een chaos. Ik heb deze dag heel nuttig besteed. De Finse jongen (van de straat haha) haalde me in de ochtend op en nam me mee samen met zijn vrienden naar een paarden race. Wauw, ja echt wauw! Echt wat voor mij natuurlijk en een leuke ervaring om mee te maken. Alle mannen zien er super netjes uit en alle vrouwen zijn helemaal opgetut. Echt een elite sfeer. De sfeer, maar ook de race was super om te zien. Het was echt een top dag mijn boxing day!

De 27e moest ik helaas met de nachtbus naar Melbourne. Ik had daar namelijk al mijn hostel geboekt wat veel geld kost met Nieuwjaar en ik had de helft al gecanceld om met kerst is Sydney te zijn. Dus ik moest echt nu naar Melbourne. Voor de tweede keer afscheid genomen van topmensen. IK WIL NIET WEG UIT SYDNEY :'( :'( maar ik ben toch gegaan!

Ik ben iedereen zo dankbaar die mijn kerstdagen zo bijzonder hebben gemaakt! Ondanks dat de kerstsfeer heel anders is hier in Australië ipv thuis heb ik het super gehad. Normaal vier je het met je familie die je nu moet missen.. maar dankzij geweldige mensen heb ik mij echt niet alleen gevoeld hier aan de andere kant van de wereld.

Ik hoop dat jullie allemaal fijne kerstdagen gehad hebben! Ondertussen zit ik in Melbourne.

Loveyou all

Xxxxx

Reacties

Reacties

yvonne

Lieve Lisa, Weer een prachtig verhaal en fijn dat je de kerstdagen met vrienden om je heen gevierd hebt. Ook met oud en nieuw zal je zeker niet alleen zijn. Nog een paar uurtjes voor jou en dan is het Happy New Year!! Veel liefs van ons en een dikke kus.

Chernique

Hee lieverd! Fijn te lezen dat je zo'n mooie en bijzondere kerst hebt gehad!! :) lijkt me idd heel bijzonder. Wat gaaf ook dat je naar een paardenrace bent geweest!! Heel veel plezier weer de komende tijd! Het is jammer dat je weg moet uit sydney en dat je afscheid hebt moeten nemen van mensen maarrr dit zorgt er ook weer voor dat je nieuwe avonturen gaat beleven e weer nieuwe mensen gaat ontmoeten :) dikke knuffel!!

Marijke en Hans

Lisa we wensen je een fantastische jaarwisseling! Ik ben benieuwd of je een spetterend vuurwerk mee zult maken.
Blijf genieten en schrijven, wij blijven je volgen.

Oma en Opa

Wat heb je het geweldig gehad bij die lieve Braziliaanse
vrienden afscheid nemen doet altijd pijn.
Een Franse vriend zei tegen mij: Hélène, on fout partir
pour revenir, d.w.z. je moet vertrekken om weer terug
te komen. Wie weet Lisa in de toekomst!! Wij kijken
weer uit naar je volgende verhaal. Dikke kus Opa en Oma.

Madelon en Rene

Hoi globetrotter,
Al die mooie verhalen , dat smaakt naar meer!!!
Knap van je dat er regelmatig een uitgebreid verslag onze kant uitkomt, en dan ook nog eens vergezeld van een mooie foto Reportage!
Reizen we ook een beetje mee ha ha
Wij wensen je in ieder geval een inspirerend en positief 2016, en hopen je in maart weer "live" te ontmoeten.
Liefs van ons

Oma

Lisa fijn dat de feestdagen gezellig waren. Wat een leuke foto's. Nog veel plezier in 2016 Liefs Oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active