Life begins at the end of your comfort zone..

No worries, relax and enjoy your life.

Hi mates!

' Don't worry, be happy!'

De afgelopen tijd heb ik echt genoten. Genoten van het weer, de mensen, de omgeving en alles wat ik mee heb mogen maken. Ik heb drie dagen doorgebracht in het plaatsje Surfers Paradise. Dit plaatsje staat vooral bekend om het surfen. Maar de golven zijn hier echt hoog, dus veel surfers komen hierheen en dan valt het best tegen. Ik had een mixdorm van 8 personen geboekt, maar bij het inchecken zei de man heel vrolijk: 'you are a lucky girl'. Okeee fijn. Why? Bleek dat ik een andere kamer kreeg een femalekamer van 4 personen voor hetzelfde geld. Nou, dikke prima! In mijn kamer gelijk kennis gemaakt met de meiden. Voor de mensen die naar Jersey Shore kijken... Precies dat dus. Voor de mensen die niet weten waar ik het over heb, Google. Meer uitleg is niet nodig. :') Maar buiten dat, ze waren heel erg aardig en namen me gelijk op in de groep. Dit had ik totaal niet verwacht, dus dat was wel tof. Ook heb ik vooral veel gelachen. Ohja een schoenen verbod geldt in mijn hostel. Geweldig, vrijheid en beetje vies.

De plaats Surfers Paradise is nogal boring. Er is gewoon niks anders te doen dan de dag doorbrengen op het strand en in de avond naar clubs te gaan. Ik had geen andere keuze, dus ik heb mezelf hieraan aangepast. Ik ben deze dagen vooral op mezelf geweest aangezien de meiden in mijn kamer de hele dag werken en in de avond te dronken zijn om te genieten van het feestje Haha. Te beschamend om ermee uit te gaan haha. Dus ik ben elke avond alleen uitgeweest en dat was prima. Maar ik had wel even een moment dat ik mijn lieve vriendinnetjes miste met uitgaan. Toch heb ik me heerlijk vermaakt (een avond waren er strippers, niet verkeerd) en vooral wat locals ontmoet. Een avond had ik afgesproken met een Nederlandse jongen die ik ontmoet heb op Fraser island. Hij was er toevallig ook met zijn reismaten uit o.a. Denemarken. Dat was gezellig om even iemand tegen te komen die ik eerder gezien had.

De laatste dag en nacht in Surfers Paradise was helemaal top. De meiden uit mijn kamer hadden samen een appartement gevonden en verlieten per direct de kamer. YES privacy! Hele kamer voor mij alleen. En geloof me, na al die hostels waar je soms met 10/12 mensen slaapt ben je heel blij met een privé kamer!

Na Surfers was het tijd om naar Byron Bay te gaan. Ik was blij om verder te gaan want ik was gewoon moe geworden van het niks doen. Jaja, zwaar leven. Ik bleef hier vijf dagen en wauw ik ben verliefd geworden op dit plaatsje. Het is een echte hippie plaats. Mensen lopen op blote voeten, in hippie kleding en de hele sfeer is relaxed. De winkels zijn oh zo duur, maar oh zo geweldig! Al heel lang in NL hou ik een winkel in de gaten en volg ik het qua kleding. Hoe dan ook ik moest gewoon wat kopen! Van mijn lieve ouders mocht ik wat leuks uitkiezen voor kerst. Nog steeds super dankbaar voor! Ik heb een blouse gekocht en een setje voor kerst en nieuwjaar. Wauw, I love it. Ik was echt toe aan nieuwe kleding, want ik draag echt elke week dezelfde kleding Haha.

Ik had een heel goed hostel (mocht ook wel voor het geld) en geluk met mijn kamergenoten. Ik sliep met tien mensen en we hadden een leuke groep! Tijdens de reis naar Byron Bay ben ik in contact gekomen met een geweldige jongen! Van oorsprong Marokkaans maar woont nu in Australië en hij heeft echt haar tot aan de grond! Dreadlocks, geweldig! Wat een verschijning. Ook kwam ik een Zweedse jongen tegen die ik al twee keer eerder in het begin van mijn reis ontmoet heb. En om het nog leuker te maken was Yonina, een Nederlands meisje die ik ken van fraser island, ook in Byron Bay! Dus we hadden een leuk groepje waar we mee op stap konden. In Byron Bay is ook niet veel te doen, alleen maar relaxen en genieten van het leven! Yonina en ik hebben buiten dat nog een wandeling gemaakt naar het lighthouse waar we een gratis Tour kregen en een mooi uitzicht hadden over Byron. Ook zijn we een dag naar Nimbin geweest. Klein hippie dorpje naast Byron Bay. Je kan hier drugs kopen en goede "coockies". Het wordt gewoon aangeboden op straat. Wij hebben niks gekocht maar wel genoten van alles om ons heen. Als mensen de bus al inkomen met een big smile dan weet je voldoende Haha. Overal is live muziek te vinden in Byron. En wat zijn al die mensen goed zeg!

De laatste dag moest ik vroeg uitchecken en de hele dag wachten op mijn nachtbus naar Sydney. Een lange rit van meer dan 12 uur. Een nachtbus is niet helemaal een pretje. Maar ik heb ondertussen geleerd: no worries and relax. De hele nacht in de stromende regen gereden en helaas ook met dat weer aangekomen in Sydney. Even had ik een moment dat ik Byron Bay al miste... Het weer was heerlijk daar! Maar ook besefte ik dat ik weer in Sydney ben aangekomen. De stad waar ik begon en waar ik van ben gaan houden! I am back!! Daar stond ik dan.. in de stromende regen, straten blank en met mijn rugzak op. Als een verzopen kat de weg vinden naar een ander deel van Sydney om naar mijn lieve vriendin en haar man te gaan! (Braziliaans) Blijf een paar nachten in hun appartement. Ik ben hun zo dankbaar!

Dit was het weer voor even! Ik ga hier heerlijk even genieten in mijn oude vertrouwde stad. Wil je me meer actueel volgen? Follow me on instagram: xxLisaMarita

Ciao! xxxxxx

Ilike:

* alle mensen die ik ontmoet heb

* de prachtige omgeving hier

* de ervaringen die ik heb mogen meemaken

* de relaxte sfeer en de no worries mentaliteit

* mijn nieuw gekochte kleding

Dislike:

* zand, zand, zand EVERYWHERE (grond, bed, rugzak, keuken, douche etc.)

* mijn backpack, ik krijg langzamerhand wat ergenissen aan mijn trouwe vriend, ELKE keer alles opnieuw inpakken

* nachtbus met vooral mensen die naast je zitten IK BEN GEEN KUSSEN DE HELE NACHT!

Reacties

Reacties

Sav

Leuk geschreven! En ik moest wel even lachen om de zand dislile ;)

Oma/Opa

Wie verre reizen maakt kan veel verhalen. En dat kun jij!
Helemaal super Lisa, wensen je veel plezier met de Kerst
in je geliefde Sydney. Geniet met volle teugen. Dikke kus
van ons.

Ruud

Wat een heerlijk verhaal weer. Ik kan me voorstellen dat je het hippie dorpje gaaf vond, zo'n relaxed sfeertje hangt er altijd. Mooi ook dat je geslaagd bent bij die favoriete kledingwinkel. Ik zag al een fotootje voorbij komen en, het staat je goed! Nu op naar je vriendin in Sydney waar je best wee een paar leuke dagen zult hebben.
Take care!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active