Life begins at the end of your comfort zone..

I have a goodtime here!

Hi mates!

Na mijn avontuur in Airlie Beach ben ik naar mijn volgende bestemming gegaan. Agnes Water. Een heel klein surfersdorpje waar verder niks te doen is. Ik had de nachtbus hier naartoe en kwam om 6 uur in de ochtend helemaal gesloopt aan. In het hostel was een surfdude die doodleuk om 7 uur vroeg of ik surfles van hem wilde. Vier uur lang surfen voor 20 dollar. Eindelijk is eens iets goedkoop hier! Dit aanbod kon ik natuurlijk niet laten gaan, dus om 10 uur stond ik met mijn brakke hoofd op een surfplank. Het ziet er allemaal heel makkelijk uit, maar het is best moeilijk! En elke keer als je valt weet je gewoon dat er een golf over je heen komt. Ellende Haha. Hetzelfde voor peddelen tegen de golven in.. best zwaar! Toch is het me een aantal keer gelukt om op de surfplank te staan richting het strand. :p Na een dag surfen heb ik met mijn roommates heerlijk in de tuin gezeten, samen gegeten en in de avond drankjes gedaan. Hele leuke mensen ontmoet! Het hostel was super fijn en het eten was verrukkelijk! Agnes Water was voor mij een tussenstop om naar de plaats Hervey Bay te gaan. Daar had ik een Tour naar Fraser island geboekt. De eerste dag heb ik doorgebracht op het strand van Hervey Bay en rond het hostel gezeten. Ik was met twee meiden en twee jongens vanuit Agnes Water samen hierheen gegaan dus het is fijn dat we elkaar al een beetje kennen. Ook kwam ik twee Duitse meiden tegen die mijn roommates waren in Mission Beach. In de avond hadden we een wijn & kaas avond Haha.

De volgende dag moest ik vroeg op om naar fraser island te gaan. Hier heb ik drie volle dagen en twee nachten doorgebracht. Wauw, wat een gaaf eiland is dat zeg! Het is het grootste zandeiland. De wegen zijn heel avontuurlijk om te rijden met alle hobbels en kuilen haha. We hebben verschillende dingen bekeken op het eiland en wat gewandeld. Best pittig zo nu en dan in het zand. Ik hou van Fraser, prachtig. We sliepen in lodges. De eerste avond deed iedereen drankspellen, maar aangezien ik niet echt drink was de avond zo saai. De gezelligheid was er zeker, maar iedereen was zo gefocusd op drank. Terwijl ik liever een dansje deed in de bar. Uiteindelijk toch de avond uit gezeten, want ik kan toch niet slapen als mijn dronken roommates binnenkomen. :p De volgende avond lag iedereen in coma om 9 uur in de avond (ja, krijg je ervan als je teveel drinkt) en ik heb een top avond gehad in de bar met een andere groep mensen. Het eiland staat bekend als dangerous, vanwege de dingo's die er leven. De gids vertelde wat verhalen... Ook heb ik een dingo gezien, die liep over het strand. Twee gidsen hebben hem uiteindelijk weg gejaagd. Ze lijken lieve hondjes. Na het fraser avontuur terug met de Ferry naar Hervey Bay en de volgende ochtend naar Noosa!

De dagen die ik in Noosa heb doorgebracht waren top. Ik verbleef in het hostel Nomads in Noosa. Het hostel staat niet al te goed bekend, maar ik vond het heel fijn. Ik sliep met 10 mensen in een kamer. Allemaal gezellige mensen! De eerste avond was mijn kamergenoot jarig, dus vierden we haar birthday. Daarna zijn we naar de bar gegaan bij het hostel. Om 12 uur sluit het en kon je met een shuttle bus naar een club. Uiteraard deden we dat, 10 dollar entree en amper mensen in de club. Faal. Gelukkig toch een hele gezellige avond gehad met australische locals. De terugweg konden we lopen, best een stukje zo laat in de nacht. De volgende dag heb ik heerlijk een wandeling gemaakt in het nationaal park Noosa. Helaas regent het al een paar dagen, maar ondanks de regen was het erg mooi. Ook liep er opeens een wilde koala voor me op het pad. Na snel een foto gemaakt te hebben liep hij weg en klom een boom in. Ze zijn super cute!! Geweldige beesten vind ik het. Noosa heeft een strand, nationaal park en een paar straten met winkeltjes. Het is een klein plaatsje, maar de sfeer is erg goed. Ik denk dat ik hier de leukste mensen heb ontmoet in Noosa. :)

Gisteren ben ik aangekomen in Brisbane. Was weer even wennen hoor om weer in een stad te zijn. Ik was hier maar voor een dag en een nacht en dat was genoeg. Brisbane is niet heel groot en best saai. Er is niet veel te doen. Ik kreeg een rondleiding door de stad van mijn aardige roommate uit Pakistan. Beetje door de stad gelopen, kerstdecoratie bekeken (best raar zo in de zomer) en kijkje genomen in een chique casino. Alleen gekeken hoor.. geen geld ingezet. In de avond gingen mijn roommates stappen.. Ik was zo moe dus besloot om lekker op de kamer een filmpje te kijken met mijn Zweedse roommate. Chill avondje gehad en vroeg naar bed gegaan!

Op dit moment zit ik in surfers paradise. Zo heet het plaatsje. Staat uiteraard bekend om het surfen. Morgen maar even de stad verkennen en dagje strand als het goed weer is! Ik ben nu weer helemaal alleen, dus ik moet weer gaan socialisen. My friends, mis jullie wel hoor! <3

Xxxxxxx

Yvonne

Weer een prachtig verhaal, en zeker koala's zien er cute uit. Gaaf om ze in het wild te zien en er komt nog zo veel meer.
xxxxx

Ruud

Mooie verhalen vanuit Down Under!
En ja, soms valt een hostel een beetje tegen, dat kun je van tevoren niet weten. Maar als ik het zo lees heb je het op de meeste plaatsen wel naar je zin. Leuk om zoveel verschillende mensen te ontmoeten. Je hebt ook al hele gave dingen gedaan en veel moois gezien. Super!
Nooit gedacht dat je ooit op zo'n surfboard zou gaan staan. Zo je maar weer...

Oma/Opa

Oh what have you a very good time there! Het is
allemaal super. Tot de volgende reisblog Liefs Oma.
Leuke foto's paardrijden in 't water, feestje bouwen,
weer andere b-p-ers ontmoeten enz. Tot de volgende
blog Opa.

Chantal Ordelman

Pfff , ik zou denk ik niet eens meer terug willen naar NL ...

nog een hele fijne tijd daar !!!

Oma

Leuk verhaal fijn dat het goed gaat. Geniet, groetjes oma

Madelon

Lieve Lisa .
Dat is weer 'n tijdje geleden dat ik wat geschreven heb. Lisa wat 'n verhalen maak er straks een mooi boek werk van,en met al die foto's erbij leuk om daarna op terug te kijken maar zover is het nog niet!!!
Je hebt al heel wat uitdagingen uitgevoerd , knap van je wat ook leuk is dat je zoveel mensen tegen komt die ook zo'n reis maken super mooi,toch!!!
Dit is een reis van je leven en wat er daarna nog volgt super-cool! Lisa ik wens je een fantastische tijd en geniet vooral,liefs vanuit Brabant ????Madelon.