Life begins at the end of your comfort zone..

Townsville & Magnetic Island

Hi!

Klaar om Mission Beach te verlaten en op naar Townsville! Ik zat in de Greyhoundbus en bij de pauze ontmoette ik een Nederlands meisje, genaamd Jeanine. We kwamen erachter dat we allebei naar Townsville gingen en dat we ook nog in hetzelfde hostel zaten. Jeannine had voor twee nachten geboekt en ik zou er maar een nacht blijven. Eenmaal aangekomen vond ik het hostel zo goed dat ik besloot om een nacht extra te boeken als dat mogelijk was. Dat was mogelijk, maar ik moest wel van kamer wisselen. Toch wel een beetje een gedoe hoor, elke keer weer je Backpacker inpakken en verhuizen, maar oké! Ik sliep de eerste nacht in een vier persoon kamer met twee Duitse meiden en een wat oudere man die hier voor werk was. Hele aardige mensen, dus mijn kamer beviel goed. Na aankomst zijn Jeanine en ik eerst de omgeving wezen verkennen. Veel Backpackers slaan deze plaats over, maar dat is best zonde. Het is best een leuke stad om je een paar dagen te vermaken! Wij hebben samen de wandelschoenen aan gedaan en de Goat track gelopen naar Castle Hill. Manman, dat ging best steil omhoog! Maar het uitzicht was echt prachtig. Nog even boodschappen gedaan en in de avond een rijstmaaltijd met groente gemaakt. Ik heb hier trouwens een banaan gekocht.. Gadverdamme. Ik heb nog nooit zulke vieze bananen gegeten Haha. Het is niet te omschrijven hoe vies. Maar dat zal vast aan die ene banaan gelegen hebben haha. Jeanine weer precies waar ik het over heb. :p De volgende dag zijn we samen naar het strand gegaan. Heerlijk even een relaxed dagje. In de avond had ik dus een andere kamer van 6 personen.

Ook was het weer tijd om na te gaan denken waar ik de volgende dag heen zou gaan en ik wilde heel graag naar Magnetic Island, maar aangezien het best een populaire bestemming is en niet heel groot zat alle accommodaties vol. Uiteindelijk na gebeld te hebben met een accommodatie hebben Jeanine en ik echt een top accommodatie kunnen regelen! Iets duurder dan een hostel, maar we zouden een tent hebben met een tweepersoonsbed erin. Hoe chill! De volgende dag hebben we de Ferry gepakt van Townsville naar Magnetic island. Wauw, wat een mooi eiland is dat. We werden door de eigenaren van onze accomodatie opgehaald bij de Ferry en naar de accommodatie gebracht. De tent waar we in sliepen was echt geweldig. En het was ook heel fijn dat we even wat meer privacy hadden. Want geloof me, je bent nooit alleen. 24/7 zijn er mensen om je heen en dat is soms best vermoeiend. Jeanine ging de eerste dag een wandeling maken en ik had geregeld dat ik kon paardrijden over het eiland. Dat was een mooie ervaring en weer heerlijk om weer even op een paardenrug te zitten. Rijden over het strand en gezwommen in het water. Heerlijk! Dan ben je aan het rijden.. en springen de Kangaroos voor je neus weg. Kyan zou allang zich rot geschrokken zijn, maar de paarden hier zijn het gewend. Ook heb ik twee wilde koalas gespot. Geweldige beesten Haha. In de nacht was het even wennen in de tent. Je hoort zoveel geluiden van beesten. De volgende dag hebben Jeanine en ik wel 20km gelopen over het eiland. We waren gesloopt. Ik had nog hele erge spierpijn van de Goat track in Townsville en de hitte hier werkt ook niet echt mee. Het zweet droop letterlijk van ons af, gadver. Maar het eiland is zo mooi. Na de wandeling hadden we een ijsje verdiend en opeens hoorde ik: 'hoi Lisa!'. Stond er een Nedelandse jongen achter me die ik in Cairns ontmoet had. Super grappig dat je elkaar dan tegenkomt verder in de reis. Jeanine en ik hebben ons laatste nachtje doorgebracht op het eiland en de volgende dag de Ferry terug gepakt naar Townsville en vanuit daar zijn we samen verder gaan reizen met de bus. Op naar Airlie Beach!

Reacties

Reacties

Ruud

Dit klinkt wel heel goed!!
Slapen midden in de natuur en paardrijden op het strand, heel erg gaaf. Die paardrij-foto's waren zo cool om te zien, mooi dat je dat gedaan hebt. Een onvergetelijke ervaring volgens mij.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active