Life begins at the end of your comfort zone..

Cairns & Mission Beach

Hi mates! (Hoe ze hier iedereen begroeten)

Het is alweer een tijd geleden, maar ik heb het zo leuk en druk gehad. Ook heb ik amper internet hier, dus ik zal wat minder contact hebben me jullie, But no worries. Het gaat hier super! Ik zal even een paar blogs plaatsen en jullie zijn weer helemaal bij!

Het was tijd om Sydney achter me te laten..waar ik een top tijd heb gehad. Ik stap het vliegtuig in richting Cairns, het noorden van Australië. De vlucht was prima. Vanaf het vliegveld ben ik naar mijn hostel gegaan: Jack Backpackers. Bij aankomst moest ik heel erg wennen. Cairns is veel kleiner dan Sydney, alle bekende mensen waren weg en de omgeving is heel erg anders. Ik sliep in een acht persoons kamer met leuke mensen. Toch voelde ik mij een beetje alleen en besloot ik om een berichtje op fb te plaatsen in een groep van Australië met de vraag of er nog gezellige mensen hier waren. Uiteindelijk ben ik die avond nog uit geweest met drie toffe jongens en een ander meisje uit Nederland. Echt een top avond gehad, wat is social media tegenwoordig toch handig. De volgende dag was ik behoorlijk gesloopt van de dag ervoor, dus ben ik zelf wat rondgelopen in Cairns.

Een dag later was het dan eindelijk zo ver! Ik ben op de boot gegaan naar het Great Barrier Reef. Dit is het grootste koraalrif van de wereld. En jaja, ik heb mijn angst overwonnen en de uitdaging aan gegaan. Ik besloot om te gaan snorkelen. Wetsuit aan en gaan! In het begin was het even wennen, want je kan alleen maar door je mond ademen. Maar het ging mij verbazingwekkend goed af. En wauw, wat is de onderwater wereld mooi zeg! Prachtige koraal riffen, vissen etc. Ik heb zelfs een schildpad en Nemo gespot! Geweldige ervaring! Op de boot was ik alleen, en ik viel goed op tussen alle Aziatische mensen. Geen Europeaan te bekennen.. Een lifeguard van de boot (blonde Engelse surfdude) kwam gezellig een praatje maken met me! Dat was wel tof. Later leerde ik een jongen kennen uit India waar ik de terugweg mee heb doorgebracht. Hij was aan het reizen met zijn vader, hoe leuk als je dat kan doen. In de avond met mijn roommates wat gedronken op het balkon en avondje wezen stappen!

De volgend dag moest ik vroeg op om naar Cape Tribulation te gaan. Gewandeld door het regenwoud en veel gezien! Ik was met mijn Canadese kamergenoot, dus dat was erg gezellig. De dag daarna ben ik naar een aantal watervallen gegaan. Ik was met een hele leuke groep. Trok op met een meisje uit Mexico en een jongen uit Denemarken. De watervallen waren prachtig en weer een angst overwonnen Haha. Van een rots met deel van de waterval naar beneden gegleden. Niks voor mij, but I did it! :)

Mijn laatste avond in Cairns is aangebroken.. Nog lekker genoten met mijn kamergenoten en andere mensen van het hostel. Ondertussen waren alle meiden vertrokken, dus was ik (weer) de enige meid in de groep. Maar erg gezellig. Cairns was echt een party place onder Backpackers. Volgende ochtend moest ik om half 8 al de bus hebben, dus snel nog even afscheid genomen en hop de bus in! Op naar mijn volgende bestemming: Mission Beach. Dit is een heel klein plaatsje wat bekend staat om het prachtige strand. Dat heb ik ervaren.. Wauw wat een prachtig strand! Mijn hostel zat in de middle of nowhere. Er was echt niks te beleven, geen supermarkt en er liepen amper mensen op straat. Uiteraard waren er wel Backpackers in mijn hostel, maar daar had ik totaal geen klik mee en iedereen was op zichzelf. Dus ik heb mijn tas neergelegd en ik ben naar het strand gegaan. 1 minuut lopen, dus dat was wel super chill! Ook hier was echt niemand.. En ik zat lekker op mijn handdoek te genieten van de geluiden van de natuur. Onder een palmboom met naast mij kokosnoten. Het leek wel Robinson Island Haha. Ik ben die avond heerlijk vroeg gaan slapen. En ik was blij dat ik hier maar een nacht had geboekt. :)

Reacties

Reacties

Ruud

Dat doe je goed Lisa!
De Great Barrier Reef lijkt me prachtig om te ervaren. Mooi dat je het snorkelavontuur bent aangegaan, want als je daar bent moet je natuurlijk ook de onderwaterwereld gezien hebben. Top!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active