Life begins at the end of your comfort zone..

Een sombere week.. maar mooie vooruitzichten.

Hi everybody!

Het is zondag en dat betekent blogday! Althans, ik doe mijn uiterste best om jullie elke zondag op de hoogte te houden van alles wat ik hier doe aan de andere kant van de wereld. Hier in Sydney gaat dat makkelijk, omdat er goed WiFi is. Maar ik heb geen idee hoe dat in de toekomst zal gaan. Dus als jullie even niks horen, no worries.. Ik zal vast nog leven.

Ik moet jullie teleurstellen.. Deze week was niet heel bijzonder en het zat niet echt mee. De hele week was het weer slecht en geloof me.. als het hier regent dan regent het goed. Geen pretje als je net buiten bent. Gelukkig was de enige dag dat de zon scheen afgelopen dinsdag. Ik heb daar gelijk gebruik van gemaakt en ik ben samen met Alexandra (uit rusland) & Yu-Ki (uit Japan) uit school naar Bondi Beach gegaan om een fotoshoot te houden met Alexandra. Fun op het strand en mooi resultaat qua foto's. In de avond bleven we op het strand want iemand uit Japan (vraag me niet de naam) gaf een afscheidsbarbecue bij Bondi! We waren met een groep van ongeveer 30mensen. Ik wilde rond half 8 naar huis gaan, want ik moet nog even een stuk reizen om thuis te komen en in het donker reizen is het niet heel chill. Nou forget it, haha. Ik heb een uur gewacht op de bus terug, maar alle bussen zaten helemaal vol en reden door. Top joh. Uiteindelijk stond er een hele grote groep te wachten, wat een ellende. Maar elk nadeel heeft zo zijn voordeel, want ik raakte aan de praat met twee Italianen en een meisje uit Chili. Na meer dan een uur gewacht te hebben besloten we om met zijn vieren de taxi te nemen naar het treinstation. Ik dacht dat ik daar nooit weg kwam. Uiteindelijk was ik alsnog mega laat op de avond thuis.

Woensdag voelde ik mij zo beroerd.. Bah. Koorts en niet lekker. Ik denk dat het door het weer komt, want het veranderd zo snel van weer en temperatuur. Op school heerst het ook een beetje, vooral in mijn klas. Toch doorgezet en vroeg mijn bed in gegaan. De dag erna voelde ik mij iets beter en ben ik naar de Pylon Lookout geweest. Hier heb ik even genoten van het mooie uitzicht over Sydney! In de avond had ik afgesproken met Lieke dat we uit gingen. Uiteraard liep dit even anders dan gepland want het begon al goed met dat Lieke haar ID en sleutels vergeten was. Haha dramaaaaa. Omdat Australië een heel streng land is heb je echt je ID nodig om überhaupt een café of club in te gaan. Zelfs mijn puppy ogen werken hier niet... Beetje jammer. Uiteindelijk toch ergens naar binnen geslopen, omdat de security nog niet buiten stond. Gezellig een drankje gedaan en rond 11 weer richting huis. Lieke kon gelukkig iemand bereiken van huis en kon naar binnen. Maar ja hoor.. mijn trein reed niet.. Ga je vroeg naar huis zodat je de trein hebt ipv de bus, moest ik alsnog met dat ding. Het zit me deze week ook niet mee Haha.

Vrijdag ben ik met vriendinnen (uit Brazilië en Germany) een drankje wezen doen na schooltijd. In de avond was Lukas jarig, de jongen waar ik mee samen woon en ik, Susan en een frans meisje hadden een verrassingsavond georganiseerd Haha. Pyjama party. Gisteren heb ik samen met Susan rondgereden door de Blue Mountains met de auto. Ik wilde hier eerst alleen heen gaan om te wandelen, maar dat was te gevaarlijk vanwege het weer. Dus het was lief dat Susan mij rond wilde rijden (rit van 7 uur) Uiteraard was het weer daar nog slechter dus zelfs het rijden was niet echt te doen. We zijn maar lekker door het dorpje Katoomba gelopen en hebben we thee gedronken. En vandaag.. ben ik lekker in mijn eentje erop uit gegaan en wat rondgelopen in Sydney, de Rocks. Prachtige gedeelte van Sydney. Het is oud en er was een heel leuk marktje. Ook stonden er straatartiesten op te treden en ohmyngod ik ben verliefd geworden op de muziek en de stem van Mark Wilkinson. Gelukkig had hij een naam bordje bij zich hahaha.

Zoals jullie hebben gelezen is mijn week niet heel top geweest, maar dat komt helemaal goed want het wordt deze week lekker weer! Als alle voorspellingen kloppen gaan we gewoon gelijk naar 35 graden, primaa. Want ik ben toe aan zon. Ook heb ik leuke dingen gepland voor mijn laatste week hier in Sydney! Het kan niet anders dan dat het top gaat worden. Vrijdag is mijn laatste cursusdag en aanstaande zaterdag verlaat ik mijn woonplaats Roseville en heb ik voor een nacht een hostel geboekt midden in het centrum van Sydney. Ik vlieg namelijk zondagochtend naar het Noorden van Australië (Cairns) en ik ben dan al wat dichter bij het vliegveld. Ook heb ik mijn hostel in Cairns geregeld. Ik blijf daar sowieso vijf nachten en ik heb al wat leuke tours geregeld. Ik vertel jullie nog niet wat, maar ik heb er super veel zin in om naar Cairns te gaan.

Kisses from Australia!

xxxxx

Reacties

Reacties

Yvonne

Jammer van het weer. Goed te horen dat het weer beter wordt, je wilde hier het slechte weer ontlopen, maar dat gaat zeker lukken. Fijn dat je hostels geregeld zijn, spannend op weg naar weer een nieuw avontuur. Veel liefs

Ruud

Ha Lisa,
Dat was dus niet zo'n soepele week zo te lezen. Maar ondanks dat, heb je toch wel weer mooie dingen meegemaakt.
Als het eenmaal lekker weer is dan zal je al die regen snel vergeten zijn, let maar op. Met het zonnetje erbij ziet alles er natuurlijk veel vrolijker uit.
Het is nu bijna een maand dat je weg bent, wat gaat de tijd toch snel. Je school heb je al bijna afgerond en goed te horen dat de plannen voor na de schoolperiode al gemaakt zijn. Weer nieuwe en andere ervaringen die er straks op je afkomen.
We zijn benieuwd hoe je nieuwe week er uit gaat zien.
Take care.
Ruud

Oma

Hallo Lisa,
Dit was een beetje een baal weekje. Vooral als je je niet
lekker voelt. Dat kan inderdaaddoor de temperatuur wisselingen komen. Vanmorgen heb ik gelezen dat het de
goede kant uit gaat plus 35graden. Je hebt nu de schoolperiode afgesloten en wij kijken met veel interesse
uit naar je volgende ervaringen. Be careful and many kisses.

Opa

Hartelijk dank voor de tot nu toe gezonden reisverhalen.
Je beleefd heel wat in een vrij korte tijd en vooral leuke
ervaringen. Dat het niet altijd op rolletjes loopt is ook goed,
dan ervaar je ook de tot nu oe lichte teleurstellingen.
Oma en ik gaan alvast kijken waar Cairins precies ligt en
hopen zodra je tijd hebt ons weer te verrassen met je
reisverhalen. Big hug Opa.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active