Life begins at the end of your comfort zone..

I love Sydney!

Hi everybody!

Allereerst wil ik iedereen bedanken die de moeite neemt om zo nu en dan een reactie achter te laten. Dat doet me echt goed!

Ondertussen zit ik hier nu 2,5 week in Sydney. Wat gaat de tijd toch snel.. ja dat meen ik echt. De dagen vliegen voorbij en dat is een goed teken! Ik heb het hier erg naar mijn zin en ik voel me al steeds meer thuis in deze geweldige stad. Vorig weekend ben ik naar Manly geweest en heb ik even kort kennisgemaakt met dit plaatsje. Er hangt een relaxe sfeer en dat voelde goed. Ik had voor mezelf al snel besloten dat ik hier nog een keer naar terug moet komen. De volgende dag was het heerlijk weer en ben ik samen met Johanna naar Bondi Beach gegaan en hebben we de coastalwalk gelopen. Dit is een wandeling langs verschillende stranden. Ook is er in het begin kunst te zien. We hebben echt genoten van deze lange dag! Heerlijk gelopen, geluncht, foto's gemaakt en gerelaxed. De foto's zijn te vinden in het fotoalbum Coastalwalk.

Ook heb ik mijn tweede studieweek achter de rug en het gaat steeds beter. En jaja, jullie geloven het of niet, maar ik merk dat mijn Engels vooruit gaat. Niet zo zeer door de cursus, maar vooral door de omgeving. Ik praat dan wel niet in de goede grammatica, maar so what. Mensen begrijpen me.. :p Dinsdagavond was er een leuke band in de Sidebar. (Kroeg/club in de stad) Twee knappe boys met geweldige stemmen! Heerlijk om weer even muziek te horen. En nee mensen, ik heb geen muziek mee. Het was daarom ook extra fijn om daarnaar te luisteren. Vooral naar de tekst en het is heel apart maar de nummers raken sneller je gevoel dan normaal. Ik denk dat dat komt omdat ik hier toch alleen zit en even in een ander leven ben gestapt. Ook ben ik donderdagavond voor het eerst uitgeweest met studiegenoten. Goed avondje! Vlakbij mijn school zit een heerlijk cafeetje die alles heeft met chocolade. Oooh het is daar zo lekker allemaal haha. Super slecht, extreem duur en daarom dus geen goed plan om daar vaker naartoe te gaan. Maar ik heb afgelopen vrijdag een heerlijke chocolade milkshake & coockie genomen, omdat het Johanna's laatste dag was. Zij verlaat helaas Sydney en gaat een boerderij training volgen in de outback en daar werken voor twee maanden. Dan gaat ze terug naar Duitsland, dus helaas zal ik haar niet meer gaan zien.. :(

Gisteren ben ik met drie Duitse mensen naar de Taronga Zoo geweest. Wat een mooie en grote dierentuin zeg. Echt een pracht locatie. Sommige dieren hebben uitzicht op de Harbour Bridge en de prachtige stad Sydney. We hebben ons de hele dag kunnen vermaken. Vandaag had ik helemaal geen plannen.. maar aangezien het zondag is en ik vrij ben wilde ik mijn dag goed gaan benutten. Ik heb de ferry genomen naar het plaatsje Manly. Hier heb ik langs het strand gelopen en ben ik uiteindelijk een wandeling gaan maken die ik tegenkwam. Mooie paden en onwijs mooie uitzichtpunten. In het begin was de wandeling best druk met toeristen, maar hoe verder ik kwam hoe minder mensen er nog liepen. Zo nu en dan lekker ergens gezeten en mijn broodje en appel gegeten. Wel een avontuur hoor zo in je eentje lopen.. Ik ben me vier keer kapot geschrokken. Eerst twee keer omdat ik bijna op een reptiel beest stond, toen omdat ik mijn tas neer wilde zetten op een steen waar uiteraard weer een reptiel beest zat en als laatste zat ik relaxed in alle stilte mijn broodje op te eten en hoorde ik allemaal geritsel. Nee, geen enge mensen hier maar dit keer was het een grote rare vogel. Op het einde liep ik op een weg waar letterlijk niemand was.. En het leek oneindig te duren. Je kan alleen maar rechtdoor lopen gelukkig en ik kwam vanzelf weer in de bewoonde wereld. Wat een mooie wandeling zeg!! Prachtig. Ik heb me vandaag echt een backpacker gevoeld, alleen in een onbekende omgeving, en heb een mooie dag gehad. Uiteindelijk de Ferry weer teruggenomen en richting Roseville, de wijk waar ik woon, gegaan. Er rijden dit weekend geen treinen bij mij vanwege onderhoud aan het spoor dus ook het busavontuur heb ik meegemaakt.

Ik ben best wel trots op mezelf met wat ik tot nu toe gedaan heb. Ik ben op mezelf aangewezen, maar dat gaat me tot nu toe goed af! Je maakt onvoorstelbaar snel contact met mensen. Gisteren sprak een muzikant (eind 20) mij aan in de trein en liepen we even samen op in het centrum. Hij komt uit Engeland en reist over de hele wereld als muzikant en verdiend zo zijn geld ermee. Het is zo mooi om verhalen van andere mensen te horen met allemaal een eigen visie op het leven.

Ik duik nu mijn bed in, want ik en vooral mijn voeten zijn heel erg moe!

"Life begins at the end of your comfort zone."

Loveyou all!

xxxxx

Reacties

Reacties

Sofie

Mooi verhaal weer! Je maakt wat mee daar :) leuk ook die wandelingen langs het strand in een mooie omgeving, toch wat anders dan de dijk hier, al blijft dat ook mooi en gaan we daar zeker nog eens wandelen als je weer terug bent!
Ben benieuwd wat voor "reptiel beest" je bent tegengekomen, als je er een foto van hebt weet ik het wellicht wel haha!

Veel plezier nog daar, liefs Sofie

Priscilla

wauw meis wat een super mooie verhalen.
Gaat wel super snel zeg al 2,5 week ben je weg.

Je maakt zoveel nieuwe dingen mee wauw

Geniet ervan ik hou al je verhalen in de gaten

Xxxx Pris

Madelon

Hoi, Lisa .
Ik vind het ontzettend goed van je om zelf op pad te gaan een voorproefje voor straks ????!!!
Maar het valt mij op dat je met heel veel jongens op de foto staat,ha ha!! Tof toch????????!!
In gedachten zie ik mezelf toen we met de rugzak ????reisde soms heb ik de kriebels om weer te doen maar we doen het met de camper dat is ook spannend ????!!
Meiske heel veel succes met alles en geniet vooral!!!
Goodbye,liefs van ????Madelon.

Madelon

De vraagtekens waren waren afbeeldingen, maar die werden niet opgepakt! Weet ik dan ook weer hoi

Ruud en Yvonne

Hey Lisa, we hebben Manly ff gegoogled en we kunnen ons voorstellen dat je het daar een gave omgeving vindt. Wat een mooi gebied met die prachtige stranden, dat blauwe water van de Pacific en die gave surfgolven. Doe je goed om daar op je vrije zondag even te gaan kijken. Ook prima om te horen dat je al lekker Engels brabbelt. Moet natuurlijk ook wel als je daar 4 maanden rond moet lopen! Die Engelse study is dan toch niet zo'n slechte beslissing geweest hè, hahaha!
We hebben hier ook een goed gevoel, en dat is vooral omdat jij het naar je zin hebt. Stiekem zijn we een beetje jaloers, mooie avonturen in een ver land en vooral veel mensen ontmoeten en leren kennen. Heel gaaf!
Geniet van de tijd in Sydney en natuurlijk kijken we weer uit naar je volgende verhaal.

Kus en veel liefs,
Ruud en Yvonne.

Michel van den Berg

Super gaaf wat je allemaal in je eentje doet.
Heb zeer veel respect voor je ,en geniet er maar met volle teugen van.
Dit is een ervaring die je hele leven van pas komt.

Oma

Hallo Lisa,
Wat is hetallemaal geweldig,wij reizen echt met je mee.
Ook wij hebben het een en ander opgezocht. wat is het
prachtig. dat is toch wat anders als Santpoort en omstreken!
Maar Nederland blijft toch je moederland. Lieve Lisa wij kijken weer uit naar je volgende verhaal. Ik bundel ze
allemaal en denk iedere dag aan je. Dikke kus.

Opa

Hallo Lisa,
Je schrijft ik hou van Sydney. Dit is pas het begin van je
fantastiche reis. Voorlopig ben je nog tussen de mensen
in een enorme stad, wat is het allemaal prachtig daar.
Fijn dat het Engels spreken je behoorlijk af gaat.
Veel succes en geniet volop van wat nog komengaat.
Veelliefs Opa.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active