Life begins at the end of your comfort zone..

Mijn eerste week op school

Afgelopen maandag was het dan zo ver, mijn eerste dag van de Engelse cursus! Voor de gene die het nog niet weten.. Ik ga vier weken een Engelse cursus volgen in de geweldige stad Sydney. School is ongeveer een half uur met de trein waarvan ik woon, dus dat is prima te doen! Het treinverkeer is in ieder geval beter geregeld dan de NS haha. De perrons zijn erg schoon en als de trein komt en vertrekt staat er iemand te zwaaien met een vlag zodat mensen weten dat zij niet te dicht bij het spoor moeten gaan staan. Ook wordt je daarop gewezen als dit wel zo is. Van binnen zijn de treinen ook heel netjes en je kan met zijn drieën en soms met zijn vieren naast elkaar zitten. En nog het mooiste.. Je kan een rij stoelen omdraaien zodat je met een groep van zes of acht kunt zitten. De treinen rijden hier om de paar minuten dus je hoeft nooit lang te wachten.

Maargoed, het was zo ver en mijn eerste dag begon. Ik stond te wachten op de trein tussen alle kinderen/studenten in uniform. Ziet er best leuk uit!! :) Eenmaal aangekomen op school kreeg ik eerst een kleine rondleiding door de school en moesten alle nieuwe studenten een begintoets maken. Daarna moest je een een op een gesprek voeren met een docent. Geloof het of niet.. maar ik heb nog best goed gescoord. Mijn niveau is vastgesteld op boven gemiddeld. Haha, wie had dat ooit gedacht. Sommige mensen kunnen echt geen woord spreken, dus de slechtste ben ik in ieder geval niet! De eerste dag was echt ellende qua lessen. Ik snapte er niks van en alles gaat zo snel hier. Een opdracht in vijf minuten maken waar je normaal een kwartier de tijd voor hebt. Mijn klas is gezellig en het zijn mensen uit: Italië, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Duitsland, Brazilie, Japan, Taiwan en Zuid-Korea. 'No worries' dat Engels komt ooit wel goed.

De rest van de week ging het gelukkig al beter met de lessen volgen. Je pakt het snel op omdat je alleen maar Engels hoort. Ik moet wel nog een beetje inkomen want ik ben snel moe door de inspanning. Je hoort Engels, denkt in het Engels, praat in het Engels en dan moet je het ook nog eens begrijpen! Maar het komt goed. Ik heb al wat mensen leren kennen en een gesprek voeren gaat prima.

Na school ga ik met mooi weer naar het Hyde Park om lekker te relaxen en in het weekend wil ik leuke dingen doen. Gisteravond ben ik samen met een Nederlandse jongen naar het Opera House en de Harbour Bridge gelopen. Het is daar super mooi in het donker met alle lichtjes. Veel gezelligheid, leuke cafeetjes en live muziek. Het is dit weekend Halloween en iedereen loopt verkleed over straat haha. Je kan hier in ieder geval goed mensen kijken! Vandaag moet ik nog even kijken wat mijn plan is... en morgen wil ik met een Duits meisje een Beach wandeling maken van strand naar strand.

Op de een of andere manier kan ik geen foto's plaatsen in mijn blog, dus ik verwijs jullie door naar het fotoalbum. :)

Kusjes vanuit Sydney! Xxxxx

Reacties

Reacties

yvonne

Fijn dat het zo goed gaat. Geniet van je wandeling en de mooie natuur en het mooie weer.Een dikke kus.

Chernique

Klinkt als een goede eerste week! Boven gemiddeld Engels, wauw topper haha! :) Ben trots op je!
Dikke knuffelll

Opa en Oma

You read the first week at school was very good.
Sometimes it's very difficult only to talk in another
language, but that's the best style for learning this
language. To morrow have a good time to the beach.
Take care, many kisses.

Ruud

Je moet maar denken, "na inspanning komt ontspanning!"
Alleen duurt dat nu nog 3 weken. Fijn dat je het naar je zin hebt en dat het ook zo goed gaat. Natuurlijk zijn we benieuwd hoe het verder gaat en naar je foto's met de dikke Nikon kijk ik ook naar uit. Geniet er vooral van!!

Shanna

Wat leuk om te lezen! Je Engels zal wel heel snel verbeteren daar. Ik ben heel benieuwd wat je verder allemaal nog mee gaat maken dus ik blijf je zeker volgen! Geniet ervan en tot snel! Liefs

Eveline

Hoi Lisa,
Wat heb je al veel gezien en ervaren in een paar weken,en dan te bedenken dat er nog veel meer moois komt,mooie strand foto's,lijkt me heerlijk om daar te zwemmen.
Zijn er ook nog mooie bloemen in de natuur?
Erg leuk om al je verhalen te lezen,we blijven je volgen,groetjes ook van Dirk.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active