Life begins at the end of your comfort zone..

Mijn eerste dagen in Sydney!

Jeeeej, aangekomen de 22e in Sydney!

Na een lange vlucht, super strenge douane controle wat super lang duurde en het lange wachten op de bus ben ik dan eindelijk aangekomen in mijn eerste hostel, genaamd Wake Up. De groep waarmee ik heen vloog is gesplitst. Ik lig op een kamer met twee meiden uit Zweden, Duitsland, Korea en Ierland. Vooral de Zweedse meiden zijn erg aardig. De eerste nacht was vreselijk wennen. Het was een depressieve dag. Het regende keihard, iedereen lag de hele dag op bed en de meeste waren te moe om wat te zeggen. Ik kon maar niet in slaap komen door de jetlag, mensen die om een en vier uur in de nacht binnenkwamen van uitgaan en mensen die al om zes uur eruit gingen om wat te ondernemen.

De volgende dag heb ik mijn simkaart geregeld. Het was nog even een gedoe om dat ding te activeren, maar het is gelukt hoor! Op het kantoor in Sydney kreeg ik veel informatie over Australie. Daarna ben ik samen met Nicolette een stadstour wezen maken. Haha, we hebben goed gelopen want het rondje was langer dan wij dachten! Wel hebben we de mooie dingen gezien van Sydney zoals Opers House, Harbour Bridge en de Botanische tuinen. In de avond een drankje gedaan in de Sidebar, onder het hostel. Mijn tweede nacht was beter en heb ik redelijk geslapen. Ik was namelijk dit keer de gene die midden in de nacht binnenkwam Haha. :)

Nu is het alweer zaterdag. De tijd gaat snel en ik voel me al aardig thuis in Sydney. De stad is amazing en de mensen zijn zo open en aardig. I like! Ik heb samen met Nicolette en Gijs de bus gepakt naar Bondi Beach. Het was heerlijk weer vandaag en de zon scheen volop. We hebben geluncht en even gekeken rond Bondi. Er is een wandeling van Bondi Beach naar Coogee Beach. Deze wil ik een andere keer gaan maken. In de avond was ik weer in de Sidebar beland. Drankjes gedaan met een aantal van de groep, omdat dit de laatste avond was samen.

Zondag was het dan zo ver.. Tijd om Wake Up hostel te verlaten en afscheid te nemen van de groep. Iedereen gaat nu zijn eigen weg. Jammer, want het is een leuke groep maar alleen verder gaan heeft ook wel weer iets.

Ik ben helemaal bepakt en al met mijn spullen richting het station gelopen en daar de trein gepakt. Ik ga een maand lang Engels volgen op school in het noorden van Sydney. En ik woon die periode in Roseville (Sydney). Ik heb een eigen kamer in een huis van een alleenstaande vrouw genaamd Susan. Zij komt uit de Filippijnen, maar woont al heel lang in Australië. Ook zit er nog een andere student in huis die ook zijn eigen kamer heeft genaamd Lucas (German Guy). Avondeten doen we gezellig met z'n drieën als iedereen thuis is.

Vandaag had ik mijn eerste studiedag!

Binnenkort zal ik daar meer over vertellen. Ik duik nu mijn bed in!