Life begins at the end of your comfort zone..

It's time to leave.. Goodbye New Zealand

Kia Ora!

Wat is het leven toch mooi.. als je er goed naar kijkt! De natuur is prachtig hier in Nieuw Zeeland. Nu snap ik wel dat er wordt gezegd dat dit het mooiste land is. Het geeft je een gevoel van vrijheid. Met een groepje mensen hebben we letterlijk "puur natuur" genoten van onze vrijheid. Naakt met z'n allen rennen, groepsfoto maken en weer terug rennen. Wat hebben we gelachen. De buschauffeur deed mee (helaas was hij niet heel sexy) en auto's die langs reden (toeterend) met verbaasde gezichten. Natuurlijk was er een gedeelte van de bus die zich hoogstwaarschijnlijk schaamde en het leuker vond om toe te kijken. Tsjah, die mensen heb je altijd. In ieder geval was het zeker een leuke, gezellige en spontane actie. Ohja, ik moet jullie teleurstellen maar de groepsfoto komt niet op social media. ;)

In de stad Queenstown heb ik een paar dagen gezeten. Vooral gerelaxt en in de avond wezen stappen (de goede feesten had ik wel gemist). Heerlijk om weer fijn te kunnen dansen! Queenstown staat bekend om zijn hoogste bungeejump. Ik heb gekeken hoe mensen er gillend naar beneden gingen. Leuk om te zien, maar ik vond uit een vliegtuig springen toch echt genoeg. Na een paar dagen doorgebracht te hebben in Queenstown ben ik verder naar het zuiden gegaan. Ik heb een cruise gedaan bij Milford Sound. Prachtig daar!! Mijn eerste stop was Gunn's Camp. Dit was in The middle of nowhere met heel veel sand flies. Die beesten gaan op je zitten, je voelt na een tijd een steek, je slaat het beest weg en er komt bloed uit je been. Hele nare beesten en mijn benen zien er echt niet uit. Spray en alles werkt ook niet, stomme beesten. Ik ben helemaal doorgegaan naar het zuidelijkste punt van het Zuidereiland van Nieuw Zeeland. Wat heel gaaf was is dat ik nog wilde zeehonden, zeeleeuwen en dolfijnen heb gezien. Het weer was niet al te best helaas. Maar gaaf dat ik ze gespot heb en nog best dichtbij kon komen. Ik besloot om nog een paar dagen terug te gaan naar Queenstown. Love this city! Het is zo relaxt daar en het landschap is prachtig. Ik heb verschillende wandelingen deze dagen gedaan. Het was ook zo warm hier dat het echt pittig was en ik wel 10x gedacht heb om om te keren. Maar het gevoel dat je hebt als je boven op de berg staat is amazing! Ik heb een jongen uit Schotland ontmoet die ik later als ik terug ga naar Australië nog twee dagen ga zien hoogstwaarschijnlijk. Altijd leuk om contacten te hebben :)

Helaas tijd om door te gaan want de 11e verlaat ik dit prachtige land vanuit Christchurch. Tijd om langzaam daarheen te gaan! Ik ben gestopt in Mount Cook. Dit is de hoogste berg van Nieuw Zeeland 3724meter. Ik ben niet naar de top gelopen maar heb wel een andere wandeling gedaan. Prachtig hier! Ook de accommodatie was top waar ik verbleef. In het restaurant heb ik heerlijk gegeten. Even een goed stuk vlees na alle backpackersmaaltijden. Na Mount Cook was mijn stop in Rangitata. Dit staat vooral bekend om het raften. De beste en gevaarlijkste rafting. Zoals jullie weten ben ik niet echt een watermens en wens ik de andere veel plezier met deze activiteit. De foto's van mensen zijn gewoon eng om te zien en een aantal komen terug met een arm uit de kom etc. Leuk hoor raften :') Ohja, er zijn super veel schapen hier.. Nieuw Zeeland heeft sowieso meer schapen dan inwoners. Ik sliep hier (alweer) in de middle of nowhere. De kamers zijn voor 9 personen en ipv de bekende stapelbedden zijn de stapelbedden drie hoog. Hoog hoor als je bovenin slaapt en zonder rekje ook nog! Ik heb gelukkig mazzel en zit samen met een ander meisje in de enige tweepersoonskamer met losse bedden. Zelfde prijs dus super chill.

Ik schrijf deze blog nu vanuit Christchurch. Deze stad is zwaar getroffen door aardbevingen in de jaren 2010/2011. Het is ook echt een zooitje in deze stad. Er valt bijna niks te zien en alles staat in de steigers. Treurig om te zien. 10 dagen geleden is er weer een voelbare aardbeving geweest. Deze stad is mijn eindbestemming. Ik heb nog lang niet alles gedaan wat ik zou willen doen (meerdaagse hikes), maar voor nu is het mooi geweest. Ik heb zeker een reden om ooit terug te komen en dat zal ik zeker ook gaan doen! Wat heb ik geweldige mensen hier ontmoet en ik ben iedereen dankbaar die mijn tijd hier zo speciaal hebben gemaakt!

Morgen is het dan zover, ik zou op het vliegtuig stappen richting Zuid Australië naar Adelaide voor een nieuw avontuur. Maar tijdens mijn verblijf hier heb ik besloten om mijn vlucht te veranderen naar .... SYDNEY! Een week nog een keer terug naar topmensen en een top stad waar ik me thuis voel. Vooral nu ik vandaag berichten kreeg van mensen die het leuk vinden dat ik morgen weer terug kom. Dat doet me echt goed. Ook heb ik mijn terug kom datum iets verzet. 17 maart zal ik nu terugkomen naar Nederland. En ja, ik kom dan echt terug.

Ikhouvanjullie!

Love <3

Reacties

Reacties

Priscilla

Super leukk allemaal meiss om te horen.
Hahah en naakt rennen kan gewoon daar????
De tijd gaat super snel het is al bijna maart
Ik mis je meiss

Tot snel
Xxxxxx Pris

Madelon en Rene

Weer een geweldig verhaal over je mooie reis, knap van je om telkens weer de moeite te nemen om ons te informeren over je belevenissen, genieten we allemaal stiekum een beetje mee!!
Time is flying, dus je dacht zeker ik plak er nog een weekje extra aan vast, nou gelijk heb dus je, dus geniet de komende vijf weken nog volop.
Liefs uit Goirle

Oma en Opa.

Hallo Lisa,
Je hebt inmiddels Nieuw Zeeland verlaten en wat heb je het
ook daar geweldig gehad. Verstandig dat je raften aan je
voorbij liet gaan, was niet zonder risico. wat heerlijk voor je
dat je nog even teruggaat naar je lieve vrienden in je geliefde stad Sydney.
Tot je volgende verhaal veel liefs. Oma en Opa.

Sav

Haha wat een lol zullen jullie gehad hebben op dat moment met de buschauffeur! Dat is inderdaad vrijheid in z'n beste vorm hahah. Ik heb even wat foto's voor én na de aardbeving opgezocht van Christchurch en wat heftig is dat om te zien zeg. Sowieso zul jij gedurende je reis echt enorm veel contrast gezien moeten hebben! Supergoed dat je je gevoel volgt en je planning omgooit zodat je nog even van al het moois van Sydney kan genieten. Het lijkt me erg bijzonder om een plek te vinden zo ver van Nederland waar je je thuis voelt. En ehhh... mocht je nog een plekje over hebben in je koffer dan zou je me heel blij maken met een zakje Caramello Koala's van Cadbury, whaha! Heb je die al uitgeprobeerd? Snel doen anders ;)

Geniet ervan Lies en ontzettend veel plezier in Sydney

Oma/Opa.

Lieve Lisa,
Je gaat nu aan je laatste stukje wereldrei beginnen.
Ja,afscheid nemen van alles wat je zo dierbaaris
geworden, dat doet pijn. Maar er komt weer een nieuw
avontuur aan. Lisa, wij zullen toch ook weer heel blij zijn
als wij je weer zien. Pas goed op jezelf.Veel liefs. Oma.
?isa ik ben heel erg trots op je. Geniet op Bali. Opa.

Madelon

Selmati,Lisa .
Terima kasih voor jou reisverslag van Australië en NewZeeland.En straks op naar Bali ,het is een heerlijk land,lieve mensen,lekker eten en een prachtig natuur jij kunt je hart op halen ook betreft foto's!!! Succes ermee!!
René en ik wensen je een goeden reis!! Bersenang-senang!!!! Liefs van René en Madelon .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active